Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Ny agentur ska hjälpa matprofiler hitta samarbeten

Publicerad: 21 Juni 2017, 07:32

Foodies & Brands vd Malin Rask.

Nya agenturen Foodies & Brands ska hjälpa Sveriges matprofiler att hitta kommersiella samarbeten.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Bakom Foodies & Brands står produktionsbolaget 2AM som bland annat producerat "Mitt kök" och "Köket" för TV4. Foodies & Brands fokus kommer att ligga på rörligt content. Vd för den nya agenturen blir Malin Rask, tidigare affärsutvecklare på 2AM med en bakgrund inom TV och kommersiell konceptutveckling inom mat på TV4.

– Vi kommer inte bara att vara en förmedling utan också konceptutveckla och producera format, både utifrån våra profilers styrkor och annonsörernas behov. Vår målsättning är att förnya mat-tv på alla plattformar, säger Malin Rask.

Agenturen har redan knutit till sig 11 matprofiler, däribland bakbloggaren Linda Lomelino, Sveriges Mästerkock-vinnaren Sandra Mastio och Hela Sverige Bakar-vinnaren Linus Larsson.

– Vi blir den första agenturen som nischar oss mot helt mot matsegmentet och står för allt från att hitta rätt profil och idé till produktion och leverans, säger Malin Rask. Det finns många annonsörer inom livsmedelsbranschen som vill göra mer rörligt med trovärdiga profiler som är starka i deras målgrupp. Men mat är känslor och ett universellt ämne som vi alla kan relatera till, vi ser hur annonsörer i fler branscher kan nå ut genom att kommunicera med mat, fortsätter Malin Rask.

– Jag är övertygad om att Foodies & Brands erfarenhet och kunskap inom mat-TV och deras breda nätverk hos kunder kommer ge mig många nya spännande samarbeten, säger Sandra Mastio. Samtidigt känns det bra att jag får mer tid till det som jag är bäst på och älskar - laga, tänka och inspirera med mat.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.