Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Ny brittisk branschtidning: Elected

Publicerad: 28 september 2010, 06:25

Elected är som vilken branschtidning som helst. Fylld med tips och ny rön. Det unika är att den vänder sig till aktiva politiker.


Tidningen ges ut av Public Matters, ett utbildningsföretag som riktar in sig på offentlig sektor.

De tre första månaderna skickas tidningen ut gratis till alla folkvalda i Storbritannien sedan kostar Elected 5 pund, 54 kronor, per nummer. Annonsörerna förväntas komma från företag och organisationer inom offentlig sektor.

– Elected tar sig förbi den förvirrade jargongen och erbjuder kunskap och beprövade metoder för de folkvalda som fattar beslut som ska förbättra den offentliga sektorn, säger tidningens publisher Matthew Huggins.

Tidningen stöds av nye kommunministern Eric Pickles som även är krönikör.
– Alla politiker behöver rätt verktyg för att kunna förändra verksamheter och få genomslag, säger Pickles.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.