Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 22 februari 2008, 10:42
Annica Lewander, vd för Annannas design & kommunikation, blir ny ordförande för branschorganisationen Sveriges Uppdragspublicister.
Annica Lewander.
Sveriges Uppdragspublicister är branschföreningen för uppdragspublicister – företag som bland annat gör kund- och personaltidningar.
– Min och styrelsens målsättning är att i ännu högre grad än tidigare visa på effekten av redaktionell kommunikation. Vi vill visa på den redaktionella kommunikationens effekter så att den i ännu högre grad blir en naturlig del i mediemixen för företagen. Och självklart måste vi precis som andra medier bli mera mätbara. Traditionellt har redaktionell kommunikation legat på informationsbudgeten men i dag har allt fler företag insett att kundtidningen levererar och får därför en given plats i marknadsbudgeten, säger Annica Lewander i en kommentar.
Annica Lewander efterträder Maria Struck som ordförande. Struck stannar dock kvar i styrelsen.
Här är den nya styrelsen:
Ordförande: Annica Lewander, Annannas design & kommunikation. Vice ordförande: Christian Sahlgren, OTW Publishing, Christofer Fager, Tidningskompaniet, Tove Gyllenstierna, Kung & Partners, Anders Ribba, Spoon och Maria Struck, Tidningsmakarna.
Magnus Helander