Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Ny säljchock på nätet

Publicerad: 15 februari 2011, 14:26

Svenskmedia i Öresund hade nyligen en kickoff för att peppa sina säljare. Filmen har väckt uppståndelse på nätet. För Resume.se berättar vd:n Paul Burton om varför peppning är så viktig i säljaryrket. – Vi jobbar med att utveckla attityd, säger han. Se filmen här:


Ämnen i artikeln:

Peter PaunovicPeter Bertilson

</div><p>Resume.se forsätter idag att utforska arbetsklimatet inom säljarkåren. <a href="" orig-href="/nyheter/2011/02/14/saljkulturen-oforklarlig-f/index.xml" target="_blank">Igår berättade</a> mediasäljaren <b>Peter Paunovic</b> om hur utomstående har svårt att förstå sig på den speciella atmosfär som präglar yrket.</p><p><span style="color:black">– Det</span> <span style="color:black"> skapas en väldigt speciell atomsfär, ungefär som i ett fotbollslag, och det blir en enormt driven kultur,</span> sade han till Resume.se.</p><p>Det senaste exemplet som har uppmärksammats är säljbolaget Svenskmedia i Öresunds kickoff i början av januari. I videon som har kommit ut på nätet tar föreläsaren till drastiska metoder för att motivera medarbetarna. Svenskmedias vd <b>Paul Burton</b> förklarar varför det är nödvändigt att ha den här typen av peppning.</p><p>– Jag är själv en gammal idrottsman och där är det accepterat. Inom vissa domäner är det vanligt att ha den här typen av peppning och motivation, säger han.</p><p><b>Vad betyder det här för era säljare?</b></p><p>– Det betyder mycket. Dels är det motivation men vi försöker också ge något matnyttigt. Vi jobbar med att utveckla attityd.</p><p><b>Hur menar du med attityd?</b></p><p>– Du har pluggat i tolv – femton år men inte en dag ägnas åt förändring eller hur du ska förändra din attityd. En bra liknelse är det här med hälsa. Vi har aldrig haft så mycket information om det men ändå är svensken fetare än någonsin. Attityd är något annat, något magiskt, säger Paul Burton.</p><p>Enligt honom är själva säljandet det viktigaste av allt inom ett företag. Att folk reagerar på filmer inifrån branschen har han svårt att förstå.</p><p>– Det är sjukt att tycka att folk som säljer eller peppar sig själva är knäppt, konstaterar han.</p><p><b>Hur är en bra säljare?</b></p><p>– En person med positiv attityd och hög aktivitet, säger Paul Burton. </p>

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.