Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

NY Times blickar mot Norden

Publicerad: 17 Maj 2016, 12:38

New York Times vill bli större ute i världen – bland annat i Sverige.

Foto: Wikimedia Commons

Den anrika tidningen New York Times siktar på att nå en större global digital publik. De nordiska länderna är ett av de prioriterade områdena.


Ämnen i artikeln:

New York Times

För att få ihop en digital affär behöver du ha stor räckvidd, och för de breda medierna räcker det oftast inte med att vara stor inom det egna landet. Detta har New York Times insett, och satsar därför nu hårt på att växa utanför USA.

Stephen Dunbar-Johnson, chef över New York Times internationella verksamheter, berättar i en intervju med Politico om planerna. De nordiska länderna pekas ut som ett nyckelområde för den globala expanisionen, vid sidan av länder som Storbritannien, Australien och Tyskland.

Redan i dag kommer en tredjedel av trafiken till NYT.com från utlandet. Arebtet framåt handlar om att förbättra deras upplevelse och göra dem till återkommande kunder.
– Vi tror att det finns ett hål som vi är välpositionerade för att fylla. The Economist tilltalar sina läsare som om de vore blivande statsministrar, The Financial Times och Wall Street Journal som om de styrde över industrin. Våra läsare är människor som är genuint intresserade av världen. Inte nödvändigtvis för att vilja styra den, utan för att förstå den och göra den till en bättre plats, säger Dunbar-Johnson till Politico.

Ämnen i artikeln:

New York Times

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.