Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 27 maj 2011, 05:16
Det nya annonspaketet som är en sammanslagning av Stockholmspaketet och Mälardalspaketet har döpts till 08Mälardalen och även fått en ny logga.
Nya loggan.
Det sammanslagna Mälardalspaketet och Stockholmspaketet, som Resume.se tidigare rapporterat om, kommer att omsätta nästan 200 miljoner kronor.
Nu har det döpts till 08Mälardalen och fått en ny logga.
08Mälardalen är ett samarbete mellan tidningarna Dagens Nyheter, Eskilstuna Kuriren, Expressen, Nerikes Allehanda, Stockholm City, Upsala Nya tidning och Vestmanlands Läns Tidning, VLT.
Paketet erbjuder annonslösningar för print, bilagor, digitalt och events i Stockholm och Mälardalen. Man når 1.7 miljoner läsare och 78 % av befolkningen i Mälardalen vid fem införanden.
"Logotypens syfte är att skapa en tydlig, balanserad enhet för det nya varumärket , utan att tappa bort de två ursprungspaketen. Visuellt får båda lika stor plats, samtidigt som det skapas tydlighet genom att hela namnet är utskrivet. Logotypens geometriska former kommer att återfinnas i övrig visuell kommunikation", står det i pressmeddelandet.
Resume.se har tidigare berättat att DN:s stjärnsäljare David Balsam blir försäljningschef blir försäljningschef för 08Mälardalen.
Magnus Helander