Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Nya mediebyrån Trickle ska utmana jättarna

Publicerad: 30 augusti 2017, 11:21

Trickle-medarbetarna

Foto: Fabian Rost

Den nya mediebyrån Trickle ska utmana jättarna genom att erbjuda skräddarsydda lösningar för content-distribution.


Ämnen i artikeln:

Oh My

Utgångspunkten för den skräddarsydda lösningen kallar Trickle för story planning där byrån försöker hitta ett samspel mellan innehåll, kanaler, budskap och specifika målgrupper för att uppnå sina mål.

– Alla har idag bra innehåll, problemet är att man inte vet vad man skall säga till vem och när, säger Ludvig Olsson, ansvarig för Trickle.

Byrån har idag fem anställda och jobbar nära utvecklare och tjänstedesigners på samarbetspartnern Oh My!

Bland uppdragsgivarna finns än så länge Dreams, Bonnier Business News och Selecta.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Oh My

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.