Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Nya Resumé Insikt Marknad: Rapport från ett morotsland

Publicerad: 25 Augusti 2016, 13:25

Coops knasiga grönsaker.

Foto: Coop

Krokiga morötter är bättre än reklam, tyckte Coop och lanserade Knasiga Morötter. Gissa hur det gick. Analysbrevet Resumé Insikt Marknad berättar om hur aktion blev kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktResuméBilly AnderssonMarknadskommunikationResumé Insikt MarknadMarknadAnalysMarknadsstrategi

Resumé Insikt Marknad är ett av Resumés nya digitala analysbrev. Här går vi på djupet med marknadsföring, varumärkesstrategier och konsumtionstrender.

Här är innehållet i veckans brev, som släpptes nu på morgonen:

VECKANS RUBRIKER
Om töntiga juicegrabbar och bankkontorens varumärkskapital

SVAR FRÅN...
Calle Peyron
, strateg på Mind Your Brand, som upplyser om misstag man bör undvika ute hos kund

LÄSVÄRT
Varumärkssamarbete mellan MAC och Star Trak, Gartner tvivlar på Pokemon Go och ett nytt ölhotell

TIDSANDAN
Verkligheten

ANALYS
Coop tänkte om i sin marknadsföring och svenskarna veknade inför deras knasiga grönsaker

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.