Media
Nya Resumé Insikt Marknad: Rapport från ett morotsland
Publicerad: 25 augusti 2016, 13:25
Coops knasiga grönsaker.
Foto: Coop
Krokiga morötter är bättre än reklam, tyckte Coop och lanserade Knasiga Morötter. Gissa hur det gick. Analysbrevet Resumé Insikt Marknad berättar om hur aktion blev kommunikation.
Ämnen i artikeln:
Resumé InsiktResuméBilly AnderssonMarknadskommunikationResumé Insikt MarknadMarknadAnalysMarknadsstrategiResumé Insikt Marknad är ett av Resumés nya digitala analysbrev. Här går vi på djupet med marknadsföring, varumärkesstrategier och konsumtionstrender.
Här är innehållet i veckans brev, som släpptes nu på morgonen:
VECKANS RUBRIKER
Om töntiga juicegrabbar och bankkontorens varumärkskapital
SVAR FRÅN...
Calle Peyron, strateg på Mind Your Brand, som upplyser om misstag man bör undvika ute hos kund
LÄSVÄRT
Varumärkssamarbete mellan MAC och Star Trak, Gartner tvivlar på Pokemon Go och ett nytt ölhotell
TIDSANDAN
Verkligheten
ANALYS
Coop tänkte om i sin marknadsföring och svenskarna veknade inför deras knasiga grönsaker