Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 12 april 2013, 08:57
Nyhetsbolaget trappar upp samarbetet med Sprinkle – tjänsten som kopplar ihop tidningssajters nyhetsartiklar till relaterat webb-tv-innehåll.
Det innebär att 40 sajter inom Stampen, Mittmedia och Promedia kan använda sig av Nyhetsbolagets innehåll i webb-tv-utbudet.
Ämnen i artikeln:
NyhetsbolagetBland det 40-tal sajter som nu erbjuds tjänsten används den redan skarpt på gp.se och vlt.se.
– Sprinkle är en smart tjänst och genom den matchning som sker mellan de publicerade artiklarna och vårt webb-tv-material når vi ut till nya tittare, samtidigt som vårt material lever längre. Det ger också många redaktioner nya möjligheter att utöka mängden webb-tv-innehåll på sina sajter på ett enkelt och snabbt sätt, säger Lenka Prokopec Karlberg, affärschef Nyhetsbolaget, i ett pressmeddelande.
– Under första månadens test hos Göteborgs-Posten har vi sett en stor ökning av webb-tv-konsumtionen, lokalt såväl som nationellt och internationellt. Konverteringsgraden låg på otroliga 4,5 procent på artikelnivå och det konsumerades över 5 000 timmar webb-tv från över 2 000 olika klipp, säger Magnus Hultman, vd Sprinkle.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Nyhetsbolaget