Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Nytt knep för att öka digitala intäkterna

Publicerad: 8 Augusti 2014, 08:50

GQ gör allt för att öka de digitala intäkterna.

Jakten på nya digitala intäkter går vidare. Nu erbjuder Conde Nast-titeln GQ Magazine annonsörerna att få hjälp av tidningens ”elitläsare”. Om annonsörerna betalar 100 000 dollar får de tillgång till tidningens ambassadörer som hjälper till med marknadsföringen.


De 57 elitläsarna, eller ambassadörerna, ska hjälpa GQ-annonsörerna med att sprida företagens kampanjer i sina egna sociala medier-flöden, och även ingå i marknadsföringsinsatserna, skriver AdAge.

Programmet kallas GQ57 och är magasinets senaste försök att öka de digitala annonsintäkterna. En av ambassadörerna är exempelvis stilbloggaren Blake Scott, som har mer än 100 000 följare på Instagram.

GQ måste ställa om – bara 15 procent av tidningens annonsintäkter är digitala.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.