Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Nytt nummer av Resumé: Almedalen och Anders Tegnell

Publicerad: 25 Juni 2020, 07:21

Anders Tegnell är mannen alla pratat om under våren 2020. Men varför har alla pratat om honom och vad betyder han egentligen? Läs nya numret av Resumé och lär dig mer.


Ämnen i artikeln:

ResuméAnders Tegnell

Under våren har Anders Tegnell upptagit allas medieflöden, tankar och diskussioner. För eller mot, spelar mindre roll. Han har ständigt varit närvarande. 

Hur har det påverkat det svenska medvetandet? Vi bad varumärkesstrategen Håkan Olofsson att förklara. Han delade upp sina slutsats i 40 insikter. Och Anders Tegnell blev genast mer hanterbar. Läs nya Resumé så förstår du.

Om Tegnell har varit konstant i direktsändning är det tvärtom med Almedalsveckan. Den officiella förklaringen till det inställda eventet är naturligtvis coronapandemin men där finns fler bakomliggande förklaringar. Tillställningen som presenteras som en demokratisk arena i Visby har de senaste åren utvecklats till ett kostsamt jippo där alla tänkbara typer av krängare har fått politiker att ställa in Gotlandsflyget. Nu hävdar en del att Almedalsveckan är tillbaka som vanligt nästa år medan andra säger att den ursprungliga idéns historia är över. Leif Holmkvist ger en bakgrund i Resumé. 

Vidare berättar Johan Olivero på Forsman & Bodenfors om ett öde Manhattan, Ulf Vanselius på Pyramid Communications förklarar hur den svenska coronastrategin är en bra start på en konversation, Tove Langseth presenterar sina tips för att stressa av. 

Vi kollar även upp ett nyfött intresse för mediemätningar, ASMR och chatbotts. Sibyllas nostalgireklam dissekeras, Joakim Hökegård drömmer om 5G-tjänster och Hanna Belander minns sina bästa kampanjer. 

Som inte det var nog, vår reklamkritiker Mark ‘Copyranter’ Duffy hyller den bästa reklamen hittills under 2020 (han krävde 60 sidors utrymme om han blev tvingad att skriva om den sämsta reklamen), Björn Rietz ger bantningstips till byråerna och Aase Berg avslöjar livets mening för alla stackare som blev snuvade på Cannes Lions i år.  

Ingen prenumeration? Lugn det löser du här! 

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ResuméAnders Tegnell

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.