Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Nytt nummer av Resumé: De nya kreatörerna

Publicerad: 27 Augusti 2020, 07:53

Kriserna staplas på varandra och även om en del gärna vill så är det långt till att världen blir normal. Då, tänkte vi på Resumés redaktion, behövs det nya kreatörer i nya roller. I nya numret av tidningen Resumé presenterar vi de nya kreatörerna.


Nä, vi har inte hittat någon som är kontexttaktiker eller diversity tech leader eller popkulturintegratör men vi ringade in 30 personer kreativa människor och placerade in dem i roller som vi tror skulle behövas inom marknadsföring. Om inte annat för att väcka ny idéer. Här finns några välkända namn, några från byråvärlden men även uppkäftiga akademiker, nybakade studenter och spännande ingenjörer. 

30 personer som kan och kommer att göra världen bättre med sitt kreativa tänkande.

Kreativitet är viktigt, det har vi hört. Men frågan är varför. Nu har Sara Rosengren och Micael Dahlen på Handelshögskolan i Stockholm plus några forskarkollegor ute i världen satt samman en metastudie där de hittat svaret på varför kreativitet är viktigt i reklam. Det är mer komplicerat än vad det låter så vi bad Carin Fredlund reda studien åt oss. 

I våras kontaktade Resumés Thomas Nilsson Ingo Stockholms kreative chef Björn Ståhl för att att gratta framgångarna i Månadens kampanj. Han fick svar från Huddinge, ”Ligger på sjukhus med covid.” 

Tolv dagar och åtta kilo senare och efter hyllningar från hela världen för den framgångsrika kampanjen The Moldy Whopper berättar nu Björn Ståhl om den tuffa sjukdomen och om kampen att ta den perfekta bilden på en möglig hamburgare.

Som om inte det skulle räcka. I nya tidningen förklarar vår spelexpert Alfred Holmgren varför gulliga Nintendospelet Animal Crossing blev årets hetaste mediekanal för varumärken som Gucci och KFC. Och vår man i New York, Jonas Cullberg, berättar hur fansen till K–pop-fenomenet BTS lurade Donald Trump. 

Vidare presenterar vi en egenutvecklad hajpkurva för medieplattformar, analyserar spekulationerna runt Apples AR-glasögon, tipsar om hur den kreativa processen genomförs på distans och Mats Georgson slår fast varför Hallon är ett så starkt varumärke.

Kan du begära mer av en tidning? Ja, här finns också Björn Rietz om en farlig kreatörssjuka och frågespaltsredaktör Aase Berg ondgör sig över pubertetsdebil livsglädje. Plus mycket mycket mer.

Ingen prenumeration? Lugn det fixar du här! 

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.