Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Nytt nummer av Resumés magasin: De nya eftertraktade talangerna

Publicerad: 25 januari 2022, 21:27

Årets första nummer reder ut vilka kompetenser som är bristvara, besöker det coolaste bolaget i det populärkulturella navet Seoul och ger en fyllig guide till web3-djungeln.


Ämnen i artikeln:

ResuméMagasin

Nytt år, nya utmaningar och nya kompetenser.

Efter ett decennium av digitalisering presenterar nu Resumé de nya och eftertraktade experterna som alla kommer fråga efter under 2020-talet.

Som alltid först, omslaget. Till årets första nummer av tidningen Resumé anlitade vi Oatlys department of mindcontrols prisade art director Lars Elfman. Han fick uppdraget att tolka begreppet talang. 

För mycket av innehållet av tidningen handlar om de nya talangerna, de eftertraktade. 

Tiktok-konsulten, web3-visionären, e-handelschefen, hållbarhetsmarknadsföraren och den klassiska copywritern. Finns de titlarna i din organisation? Inte? Om ett år kommer du göra allt för att få tag på dem. 

2010-taket var datanördarna och CX-akrobaternas årtionde. De finns fortfarande hög efterfrågan på dem. Men post-covid går vi in i en ny tid med nya behov. De som förstår utvecklingen bäst säkrar upp med rätt kompetens.

I nya Resumé presenterar vi några av de som kan bli 20-talets vinnare. De nya eftertraktade.

Men det är inte bara kompetenser som är eftertraktade. Det finns även platser som styr utvecklingen. Sydkoreas huvudstad Seoul har efter Hongkongs fall blivit ett tekniskt, medialt och populärkulturellt nav i både Asien och världen. Seouls coolaste bolag är underhållningskoncernen Hybe. Ny på Hybe är svenske Love Hedman som berättar om jobbet och den sydkoreanska kulturen.

Alla pratar om metaverse som i grunden är ett tredimensionellt socialt medie. Ur affärssynpunkt är organiseringen och affärsmodellerna runt blockkedjor, krypton och NFT:er – det som brukar sammanfattas med web3 – mer intressant. Men komplicerat. I nya Resumé har vi med en fyllig guide till web3-djungeln.

Vidare sammanfattar vi Månadens kampanj 2021, begraver tv-apparaten, låter Coop och Willys duellera, rapporterar om den nya influencermodellen och listar Sveriges kortvarigaste marknadschefer. 

Naturligtvis finns det mycket mer att ta till sig och vi vill till sist lyfta fram begreppet psycho marketing som Aase Berg lanserar i sin frågespalt. 

 

 

 

 

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ResuméMagasin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.