Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Nytt onlinemagasin ska locka kvinnor över 35

Publicerad: 16 Maj 2018, 14:26

Foto: Pavel Maira

Det nya onlinemagasinet Netstyle.se leds av branschveteranen Charlotta Flinkenberg.


Ämnen i artikeln:

Charlotta Flinkenberg

Netstyle.se riktar sig till kvinnor över 35 med innehåll inom mode, skönhet, inredning, mat, dryck, karriär och hälsa.

"Självdistans och humor varvas med generösa tips och insiktsfull läsning. Rolig, generös och glamourös inspiration dagligen – det är Netstyles motto." skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Magasinets grundare och chefredaktör är Charlotta Flinkenberg med över 25 års erfarenhet från mediebranschen. Tidigare i karriären har hon bland annat varit chefredaktör för Frida, Veckorevyn och Chic samt digital förlagsredaktör på Aller Media.

– Idén till Netstyle fick jag för flera år sedan, då jag registrerade namnet och domänen och planerade att lansera strax efter att jag sagt upp mig från CHIC. Men en del andra uppdrag kom emellan och det dröjde tills i januari 2018 innan Netstyle gick live. Det här är den portal jag själv och många andra har saknat, säger Charlotta Flinkenberg.

På sajten bloggar bland annat Sabina Dufberg, Marit Dybeck och Lisa Strannesten. Skönhetsavdelningen kommer att ledas av Mia Högfeldt, nöjesavdelningen av Carlos Norlén medan frilansjournalisten Helena Skoog står för huvuddelen av modebevakningen.

– Vår målgrupp är nyfiken och otålig, därför uppdateras Netstyle flera gånger per dag. I juni lanserar vi rörligt material på Netstyle och i augusti sjösätter vi även en än så länge hemlig funktion på sajten, säger Flinkenberg.

På ett kommersiellt plan kommer Netstyle erbjuda skräddarsydda annonslösningar istället för vanliga banners.

– Jag blir personligen irriterad av takeovers från spelföretag på andra sajter och bestämde mig direkt för att inte förstöra användarupplevelsen med sådant. Vi är absolut kommersiella, men väljer att göra kreativa och genomtänkta annonssamarbeten som gynnar alla parter, både kunderna och läsarna, säger Flinkenberg.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Charlotta Flinkenberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.