Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Nytt pr-vertyg till Sverige

Publicerad: 13 November 2018, 11:44

William Krafft blir Sverigechef för Hypefactors

Danska PR-verktyget Hypefactors öppnar kontor i Stockholm och lanseras på den svenska marknaden. Tjänsten är baserad på AI och maskininlärning och Sverigechef blir William Krafft lämnar rollen som byråansvarig på konkurrenten Mynewsdesk.


Ämnen i artikeln:

MynewsdeskPR

Hypefactors grundades i Danmark 2013 av Casper Janns. Erbjudandet är baserat på AI och maskininlärning för att hjälpa pr- och marknadsavdelningar kan automatisera sitt pr-arbete. Verktygets algoritmer sätter ett finansiellt värde på förtjänad media och gör att det blir enklare att få överblick på affärsnyttan. Hypefactors  börsintroducerades i Danmark tidigare i år och är i dag etablerade på nio markander.

– Det finns idag inget annat verktyg på marknaden som erbjuder en kombination av
distribution, nyhetsrum, bevakning och värdering på en och samma plattform. Hypefactors är en unik lösning som kommer göra det mycket lättare att planera, utföra och utvärdera sin pr-strategi. Med tanke på hur mottagliga svenskar är för ny teknik tror vi att många företag kan få stort utbyte av att använda Hypefactors och därmed professionalisera sin PR, säger Casper Janns, vd på Hypefactors i ett pressmeddelande.

Hypefactors är en helhetslösning där man kan distribuera sitt pr- och sociala mediematerial, men kan liksom konkurrenterna också användas för omvärldsbevakning. Det som särskiljer verktyget är den algoritm som mäter det finansiella värdet
av förtjänad media, en tjänst som tidigare har saknats på marknaden.

William Krafft, är bolagets Sverigechef och lämnar jobbet som byråansvarig på konkurrenten Mynewsdesk för att bli en del av satsningen.

– Jag ser en enorm potential i Hypefactors då den tekniska lösningen är helt unik och ligger i framkant. Man har verkligen tänkt på helheten när man skapat tjänsten, vilket gör den både enkel och effektiv. Det här är ett verktyg som kommer göra livet lättare för många pr- och marknadsavdelningar då användaren verkligen är i fokus, säger William Krafft, Sverigechef på Hypefactors.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MynewsdeskPR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.