Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Oath lanserar ny annonseringsplattform

Publicerad: 10 September 2018, 10:53

Brightroll, ONE av AOL och Yahoo Gemini kombineras till en enhetlig plattform när Oath lanserar varumärket Oath Ad Platforms.


Ämnen i artikeln:

AnnonseringVerizonOath

Telekombolaget Verizons dotterbolag Oath lanserar det nya varumärket Oath Ad Platforms, som beskrivs som en förnyad version av intelligenta annonserings- och publicistlösningar globalt.

Brightroll, ONE av AOL och Yahoo Gemini kommer upphöra som enskilda varumärken och istället kombineras i ett enhetligt erbjudande under Oath Ad Platforms. Anledningen är för att det ska bli lättare för annonsörer och publicister att driva tillväxt genom säker data, innovativa annonsupplevelser och programstyrda algoritmer.

– Oath Ad Platforms är kulmen på flera års erfarenhet av att skapa reklamerbjudanden i världsklass som är datadrivna och utformade för varumärkesbyggande, säger Tim Armstrong, vd på Oath, i en kommentar.

– Vi har kombinerat det allra bästa från våra betrodda plattformar med ny funktionalitet för att driva meningsfulla resultat för annonsörer och publicister. Oath Ad Platforms är ännu ett exempel på vårt väletablerade åtagande för innovation som erbjuder en lösning på dagens utmaningar inom digital annonsering.

Genom systemet ska medieköpare kunna hjälpa varumärken och byråer att fokusera på det som driver deras verksamhet. Plattformen erbjuder annonsörer verktyg och data som de behöver för köp och kontakta kunder på ett lättillgängligt och smart sätt.

Publicister kommer att få tillgång till datadrivna publicistverktyg och åtkomst till Oaths annonsörer genom lösningar för intäkts- och videohantering. Genom att erbjuda förbättrad åtkomst till bland annat intäktsgenerering får publicisten möjligheten att skapa upplevelser som uppskattas av kunden.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

AnnonseringVerizonOath

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.