Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Oath lanserar Ryot Studio i Sverige

Publicerad: 25 Maj 2018, 07:39

Foto: Pressbild

Den prisvinnande creative content-studion lanseras idag i Skandinavien och Holland, med fokus på video och distribution i Norden som tidigare levererats under Be On.


Ämnen i artikeln:

Oath

Ryot Studio är specialiserade inom creative tech-lösningar som innefattar AR, VR och 360, vilket får annonsörer och byråer att använda lösningar inom kommunikation över medier och plattformar. Det utgör en möjlighet för Ryot Studio att vara en fullständig end-to-end activation-partner för kunder och byråer som arbetar med branded content.

När de nu lanserar i Skandinavien och Holland så tillkommer en form där det inte bara är distribution som hanteras. Ryot Studio skapar även skräddarsydda content pieces till aktiveringsplanen, med allt från skrivna artiklar och videoartiklar till små spel, AR och andra upplevelser. Fokus kommer att ligga på video och distribution, vilket tidigare levererats under Be On.

– Det kommer att bli oerhört spännande att vara med i Ryot Studios fokus på att stärka nordisk idépotential och vi har ni banat vägen för nya sätt att leverera kreativt innehåll på", säger Rasmus Mikkelsen, och fortsätter: "De resultat som vi har skapat med GoViral och Be On genom åren kommer med Ryot Studio bli en del av Oath i Norden, uppgraderat till en version 2.0. Vi har redan sedan tidigare ett nära samarbete med kunderna och byråerna kring orkestreringen och distributionen av deras kreativa arbete via mediepartnerskap, influencers och video amplification. Nu kan vi ta ytterligare ett steg och gå än djupare i dialogen och leverera ett nytt engagerande element som berikar den analoga världen med digitala upplevelser som AR och VR, säger Rasmus Mikkelsen, chef för Ryot Studio i Norden, i en kommentar.

– Efterfrågan på creative tech-lösningar bara växer så lanseringen av RYOT Studio är en naturlig förstärkning av våra kompetenser. Vi är nu rustade för att bidra till optimeringen av kampanjer hela vägen från research och planering till genomförande och utvärdering. Många av de avancerade creative tech-lösningarna kommer att vara mest relevanta för stora nordiska kunder men RYOT Studios utbud av tjänster i Norden kommer även kunna anpassas och matcha lokala kunders budgetar och ambitioner, säger Oaths managing director i Norden Jesper Laumand.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Oath

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.