Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Obama-effekt gav nytt besöksrekord på Aftonbladet

Publicerad: 5 september 2013, 07:09

Obama-effekt. Då satte Aftonbladet ett nytt mäktigt trafikrekord i går – 7,7 miljoner besök totalt på sajten och mobilen. – Det är ett kvitto på att folk väljer oss vid stora nyheshändelser, säger publishern Jan Helin till Resumé.


Aftonbladets har Obama att tacka för sitt nya dagsrekord. Trafiken var rejäl på livesändningarna från den amerikanska presidentens Stockholms-besök.

– Det visar att Aftonbladet är den primära nyhetskällan när det händer stora saker, säger Jan Helin.

Han är också glad över den framgångsrika starten för Aftonbladets nya kvällssatsning Aftonbladet Live som hade premiär i tisdags. Siffrorna är över förväntan.

– Det har gått oerhört bra, men det kan man räkna med att det gör vid stora nyhetshändelser. Vi får se längre fram – men hittills är vi oerhört nöjda, säger Jan Helin.

För några veckor sedan slog Aftonbladet nytt veckorekord då Aftonbladet online hade totalt 45 127 845 besök (www-sajten + mobilsajten). Då stod mobilsajten  för 52 procent av besöken.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.