Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Ocast expanderar till byråvärlden

Publicerad: 24 mars 2022, 10:03

Plattformen Ocast har cirka 800 medier i sin plattform. Nu blir det möjligt för byråer att bli en del av marknadsplatsen.


Ämnen i artikeln:

Facebook annonseringByråerDataNyheter

I dag hjälper Ocast flera av de största mediehusen som Bonnier, Aller, Egmont och Schibsted att dela med sig av nyckeltal som målgrupp, räckvidd och annonspriser till sina annonsörer som också kan använda verktyget för att skapa offertförfrågningar, via plattformen.

Under de senaste åren har bolaget märkt en större efterfrågan på behov som mer är kopplade till byråtjänster, exempelvis företag som vill få hjälp med sina hantering och medieköp på Youtube, Quora, Reddit, Snapchat, Facebook, Tiktok, SEO, influencer marketing och content marketing. Till följd av utvecklingen expanderar Ocast erbjudandet och ger byråer av alla typer av discipliner att bli en del av Ocast.

Med sin plattform vill Ocast nu fånga upp det stigande antalet för marknadsföringslösningar som används av företag och göra det enklare för dem att hitta tjänster och byråer för att förbättra sin markandsföring.

Från och med nu kan byråer skapa en profil på Ocast marknadsplats och ta del av inkommande affärer inom de områden de verkar. Om ett företag exempelvis vill börja köpa TikTok matchar plattformen ihop företaget med de byråer som täcker behoven.

Företag som besöker Ocast kan genom vertyget filtrera och hitta kommunikationsbyråer, reklambyråer, content byråer, SEO byråer med mera.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.