Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Offside satsar digitalt

Publicerad: 7 december 2017, 12:19

Fotbollsmagasinet Offside lanserar en helt ny sajt och utvecklar annonserbjudandet.


Fotbollsmagasinet Offside lanserade förra veckan en helt ny sajt och digital kostym. På sajten kommer prenumeranter att få tillgång till Offsides reportagearkiv som sträcker sig 18 år tillbaka i tiden.

I omgörningen ingår även att annonsörer och partners i framtiden ska kunna sponsra olika teman som "Mästerskapsreportage" och "Premier League".

– Istället för att utgå från hur magasinssajter brukar se ut har vi vänt blicken mot streamingtjänster. Precis som filmer, tv-serier och ljudböcker har de flesta av våra reportage en verkshöjd som gör att de är intressanta flera år efter publicering. Ibland kan de plötsligt också få nytt liv – som när Anders Bengtssons reportage om Gothia Cup fick närmare två miljoner läsminuter på vår sajt, och sedan spreds vidare till The Guardian och spanska Marca. Med våra temaindelningar, som kommer att ändras i takt med fotbollsåret, gör vi det också enklare för våra läsare att navigera och hitta just den läsning som de är intresserade av, säger Martin Karlsson, digitalchef på Offside Press.

Offside Press andra titlar Filter och Skriva kommer att genomföra en liknande omgörning under 2018.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.