Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 4 juni 2012, 11:03
Snacka om Estelle-effekt. Aller-ägda svensk Damtidning ökade sin lösnummerupplagan med 66 procent. – Vi ser fram emot många goda år med småttingar på Haga Slott, säger chefredaktören Karin Lennmor.
Prinsessan Estelles födelse och efterföljande har givit. kungahuset en skjuts.
– Vårt dopnummer, 22, gick fantastiskt bra, vi ökade vår lösnummerupplaga med hela 66 procent mot fjolårets, säger Karin Lennmor.
2011 sålde Svensk Damtidning cirka 45 000 lösnummer på nummer 22, i årets nr 22 blev 75 000.
– Därtill kommer förstås prenumerationsstocken, idag har vi ungefär 100 000 prenumeranter.
– Ända sedan kronprinsessbröllopet 2010 har vi en lång räcka upplageframgångar och det är klart att det är extra roligt nu när det kommit en kunglig baby i familjen. Vi ser fram emot många goda år med småttingar på Haga Slott.
På nätet var Svensk Damtidning när att slå rekord under dopveckan.
– Vid stora kungliga evenemang är vi alltid störst och snabbast. Nu nådde vi en bra bit över en miljon klick, säger Karin Lennmor.
Magnus Helander