Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Ökade lösnummerupplagan med 66 procent

Publicerad: 4 Juni 2012, 11:03

Snacka om Estelle-effekt. Aller-ägda svensk Damtidning ökade sin lösnummerupplagan med 66 procent. – Vi ser fram emot många goda år med småttingar på Haga Slott, säger chefredaktören Karin Lennmor.


Ämnen i artikeln:

EstelleKarin LennmorSvensk Damtidning

Prinsessan Estelles födelse och efterföljande har givit.  kungahuset en skjuts.

–  Vårt dopnummer, 22, gick fantastiskt bra, vi ökade vår lösnummerupplaga med hela 66 procent mot fjolårets, säger Karin Lennmor.

2011 sålde Svensk Damtidning cirka 45 000 lösnummer på nummer 22, i årets nr 22 blev 75 000.

– Därtill kommer förstås prenumerationsstocken, idag har vi ungefär 100   000 prenumeranter.

– Ända sedan kronprinsessbröllopet 2010 har vi en lång räcka upplageframgångar och det är klart att det är extra roligt nu när det kommit en kunglig baby i familjen. Vi ser fram emot många goda år med småttingar på Haga Slott.

På nätet var Svensk Damtidning när att slå rekord under dopveckan.

– Vid stora kungliga evenemang är vi alltid störst och snabbast. Nu nådde vi en bra bit över en miljon klick, säger Karin Lennmor.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.