Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 31 januari 2011, 07:09
Old Spice-mannen Isaiah Mustafa är tillbaka.
Nya filmen ska visas första gången nästa vecka.
Och bara en person i världen får se den.
Ämnen i artikeln:
Old SpiceI förra veckan presenterade Isaiah Mustafa comebackfilm där han i bar överkropp orerar i 75 sekunder att han är tillbaka.
Förra året sågs Old Spice-reklamen 24 miljoner gånger och kampanjen, av Wieden & Kennedy, fick Grand Prix i Cannes.
Därför är det kanske inte så konstigt att Mustafa får vara med ett år till. Men känslorna är blandade i reklamkollektivet inför hans återkomst.
Men Wieden & Kennedy och Old Spice nöjer sig inte med en traditionell comeback. Den nya reklamfilmen som ska rulla ut efter Super Bowl, nu på söndag, får en extremt exklusiv publik.
En enda person i världen ska få se den.
Men den personen ska vara ett ”superfan” och ha ett extremt bar nätverk i sociala medier .
Förutom att strategin ger extremt mycket buzz i sociala medier blir det även ett experiment i hur snabbt en video blir viral och hur snabbt den kan spridas i världen.
Det finns ett alternativ sätta att få en förhandstitt på reklamen, enigt Mustafa. I comebackfilmen säger han att han har memorerat den nya reklamen i hjärnan och genom att se igenom hans enastående bruna ögon ska man kunna skymat reklamen.
”Du kan inte ta dig förbi de enastående bruna ögon, eller hur?”, påpekar Mustafa.
</div>
Ämnen i artikeln:
Old Spice