Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Omni hämtar säljchef från Aftonbladet

Publicerad: 11 juni 2013, 09:20

Josefine Kvarnström

Foto: Pressbild

Aftonbladets försäljningschef Josefine Kvarnström tar ansvaret för Omnis säljorganisation. – Det ska bli otroligt spännande att få vara med och utveckla nya annonslösningar tillsammans med annonsörerna, säger Josefine Kvarnström.


Ämnen i artikeln:

SchibstedOmni

Josefine Kvarnström är i dagsläget försäljningschef på Aftonbladet. Hon har en bakgrund med Creative Sales på Aftonbladet och var ansvarig för partnersajter och events. 2012 belönades hon med Purple People Award som årets mediesäljare i Sverige. Josefine Kvarnström började på Schibsted som trainee. Nu tar hon över säljansvaret för koncernens nyhetstjänst Omni som presenterades i dag.

– Josefine är en drömrekrytering. Omni har precis påbörjat resan som framtidens nyhetstjänst och nu drar vi igång utvecklingen av nästa generationens annonslösningar, säger Ian Vännman, en av grundarna till Omni.


Omni är ett projekt där journalister och utvecklare jobbar sida vid sida. Ambitionen är att användarna ska uppskatta annonserna lika mycket som nyheterna på Omni.

– Med Omni får annonsörerna den unika möjligheten att arbeta tätt med vår redaktion och IT-avdelning för att skapa kreativa annonskoncept, säger Josefine Kvarnström.

Mobiloperatören 3 har redan ingått ett samarbete med Omni.

– Redan vid första mötet med Omni förstod jag vi har mycket gemensamt. Omni och 3 är båda mycket kunddrivna verksamheter som aldrig slutar att utmana oss själva och marknaden för att hitta bättre lösningar för våra användare. Det ska bli superkul att gemensamt utforska och lära oss detta framtidsområde för digital annonsering säger Johan Gertell, direktör för digitala kanaler på 3.

Med det nya uppdraget blir Josefine Kvarnström en del av Schibsted Sales som stöttar Omni med försäljningen och uppbyggnaden av en ny säljorganisation.

– Omni är redan som produkt oerhört spännande för annonsörerna. Med Josefine vid rodret finns det inga begränsningar för nya kreativa annonslösningar, säger Anders Berglund, försäljningsdirektör, Schibsted Sverige.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedOmni

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.