Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Omni säljer till Svenskt Näringsliv

Publicerad: 30 Juni 2017, 08:55

Frida Kvarnström.

Omni börjar sälja sin teknik och redaktionellt innehåll till externa kunder. Först ut är Svenskt Näringsliv.


Ämnen i artikeln:

Svenskt NäringslivSchibstedOmni

Ansvarig för det nya affärsområdet blir Frida Kvarnström, tidigare Sales Director på Schibsted Sales & Inventory. Hon får ansvaret för B2B-affärer både för Omnis och Schibsted Sveriges räkning.
– Att vi som mediehus blickar mot att utveckla tjänster för företag känns naturligt. Företagens behov är enorma och vi kan med vår kompetens, både redaktionellt och tekniskt, erbjuda unika lösningar, säger hon i ett pressmeddelande.

Samarbetet med Svenskt Näringsliv innebär i första steget ett dagligt nyhetsbrev under namnet fPlus. Delar av innehållet licensieras från Omni.
– Vi blir en innehållsleverantör till Svenskt Näringsliv ungefär som TT redan är i dag. Svenskt Näringsliv får använda innehåll som vi redan publicerar i Omni, säger Markus Gustafsson, publisher på Omni.

För Omni är samarbetet ett nytt sätt att tjäna pengar på deras innehåll och teknik.
– Omni var pionjärer på native advertising som en integrerad del av nyhetsupplevelsen. Nu tar vi nästa steg där vi också låter kommersiella partners integrera vårt innehåll i sina tjänster, säger Frida Kvarnstöm.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.