Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 31 januari 2012, 08:02
Heineken Internationals Beatrice Lindvall blir ordförande för StockholmMediaAward för det det andra året i rad.
Foto: Presssbild.
Huvudjuryn för årets kampanj och årets annonsör inom StockholmMediaAward 2012 är klar. För andra året i rad håller Beatrice Lindvall från Heineken International i ordförandeklubban. Prisutdelningen sker vid StockholmMediaWeek 9-10 maj.
Enligt Sveriges Mediebyråer är det mest prestigefulla priset Årets kampanj och här är det alltså juryn för StockholmMediaAward 2012 som fäller avgörandet:
–Vi är mycket nöjda med årets huvudjury som består av kompetenta annonsörer, expertkonsulter för reklam- och mediebyråer samt analysföretag. Det blir spännande att se vad juryn kommer fram till, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer i en kommentar.
Inom kategorin Årets Annonsörer utses en vinnare som visat ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete med innovativa lösningar. Här ingår även att vinnaren ska ha bedrivit ett skickligt mediearbete med sina rådgivare och på egen hand använt sig av: smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget."
Juryn för StockholmsMediaAward består av följande personer:
Beatrice Lindvall från Heineken International (ordförande)
Linus Almqvist från Vattenfall
Maria Arnholm från Springtime
Jonas Hansson från Bright Media Agency
Malin Jennerholm Kraft Foods
Helen Landberg OMD
Henrik Levahn Masscreation Reklambyrå
Lina Lindén Maxus
Stefan Svanfeldt TNS Sifo
Karl-Johan Byttner