Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 10 juni 2013, 09:54
Bröllopssuccé för kvällstidningarnas printupplagor och trafiken på webben. – I går hade vi otroliga 2,2 miljoner startade strömmar på olika klipp, varav merparten kom från bröllopsrelaterat material, säger Aftonbladets informationschef Fredrik Lindén.
Resumé skrev i morse om försäljningssuccén för kvällstidningarna i samband med bröllopet.
– Årets överlägset bästa sälj, sa Expressens editionschef Magnus Alselind.
Trafiken på webben nådde mycket höga nivåer och Aftonbladet glädjer sig även över tv-siffrorna.
– Vår försäljning nådde rekordnivåer under helgen. Den kan jämföras med dagen efter Loreens seger i Eurovision, som var förra årets bäst säljande upplaga, säger Fredrik Lindén och fortsätter:
– Lika glädjande är våra tv-siffror. Igår hade vi otroliga 2,2 miljoner startade strömmar på olika klipp, varav merparten kom från bröllopsrelaterat material. Och då har vi inte räknat med vår tretton timmar långa maratonsändning från lördagen.
Magnus Helander