Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

OTW och Tidningskompaniet storvinnare

Publicerad: 20 maj 2011, 09:02

OTW och Tidningskompaniet var de stora vinnarna på torsdagen när Sveriges Uppdragspublicister delade ut årets Guldblad.


För elfte året i rad delades Guldbladet ut. Rekordmånga 314 bidrag med vad man kallar redaktionell kommunikation hade skickats in för att tävla.

Den enskilda produkt som fick flest priser var 151 som JG Communication gör för sitt ägare Edita. Tidningen blev utsedd till bästa kundtidning B2B och bäst formgivning.
Annars var det OTW och Tidningskompaniet som plockade hem flest Guldblad.

Bästa Kundtidning B2B

151 - Edita och JG Communication

Bästa Kundtidning B2C

Volvo Life - Volvo Personbilar Sverige och Tidningskompaniet

Bästa Medlems-, organisationstidning

 Skog & Industri - Skogsindustrierna och Kung & Partners

Bästa Nykomling/Omgörning

 Fixa Själv - Clas Ohlson/Bonnier och Spoon Publishing

Bästa Formgivning

151 - Edita och JG Communication

Bästa Bok

Axel Johnsons bok om drivkrafter - Axel Johnson AB och Spoon Publishing

Bästa nyhetsbrev

Nyhetsbrev Akademiska Hus - Akademiska Hus och Tidningskompaniet

Bästa Journalistik

Reumatikervärlden - Reumatikerförbundet och A4

Bästa Intern-, personaltidning

Axel - Green Cargo  och OTW

Bästa Årsredovisning

Jakten på den mänskliga faktorn - If och Tidningskompaniet

Bästa Mobila kommunikation

Volvo Trucks Magazine - Volvo Lastvagnar och Tidningskompaniet

Bästa Webbtv

Onoff - Hemma hos... - Onoff och OTW

Bästa Webbkommunikation

www.piratforlaget.se - Piratförlaget och Tidningskompaniet

Bästa omslag (publikens pris):

ICAs Goda Affärer – ICA  Sverige AB och Intellecta Corporate.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.