Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

OTW ökade vinsten

Publicerad: 26 augusti 2015, 13:39

OTW:s vd Anders Rask ser ljust på 2015.

Foto: Pressbild

Contentbyrån OTW ökade sin vinst under 2014, men tappade i omsättning. Nu har man slagit ihop sina två affärsområden Communication och Television.


Ämnen i artikeln:

OTWContentbyråerOTW CommunicationContent MarketingEkonomiContent

OTW Group omsatte 96,5 (104,7) miljoner kronor under 2014 och hade ett rörelseresultat på 15,6 (14,2) miljoner kronor. Man räknar med att växa ekonomiskt under 2015.

– Vi ökar på omsättning och i resultat. Nya projekt kommunicerar vi separat. Vi har ett stort nytt rörligt case som är i produktion nu men som vi väntar med. Detta uppdrag är det första vi tagit med i vår nya setup, som blir en sammanslagning av våra bolag med fokus på rörlig bild, säger vd Anders Rask till Resumé.

I våras startade OTW ett kontor i Göteborg med Rasmus Winther som byråchef.

– Vi jobbar dels med att lösa outsourcinguppdrag från våra ägare, Stampen, samt med OTW:s klassiska contentbyråerbjudande på västkusten.

Idag tillträdde Anna Simmingsköld som tv-chef och vice vd på OTW. Hon kommer närmast från tjänsten som chef för kreativt sälj hos MTG.

– I affärsområdet rörlig bild ska vi jobba med gemensam utveckling, produktion och försäljning för både våra mediehuskunder - tv-kanaler - och våra företags/varumärkeskunder, säger Anders Rask.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.