Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

”Övernattningen påverkar inte varumärket”

Publicerad: 12 Februari 2014, 14:54

Random making movies "Övernatta på Coop" FOTO: Skärmklipp från Youtube

Bland Coops toarullar övernattar två killar i ett Youtubeklipp. Det blev inspiration till tjejkvartetten som övernattade på Ica Maxi i måndags. – Vi inte tror att den här händelsen påverkar varumärket i någon nämnvärd omfatting, säger Ola Fernvall, presschef på Ica.


Ämnen i artikeln:

CoopYoutubeIca

Vid sextiden i tisdags morse fick personalen på Ica Maxi i Torslanda en chock. Fyra tonårsflickor hade tillbringat natten bland toapappersrullarna i butiken.  

Påhittet är likt sketchgruppen Random making movies Youtubeklipp "Övernatta på Coop" som just nu har strax över 194 000 visningar.

– De har sett en grej på Youtube och så blev det vadslagning om att göra det här och de gick in och gömde sig bland toarullarna, säger Christer Melvinsson, närpolis i Torslanda till GP.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

CoopYoutubeIca

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.