Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Patchwork ny huvudbyrå för Pepsi

Publicerad: 31 Oktober 2013, 11:40

Emma Blom, vd Patchwork.

Foto: Pressbild.

Läskedrycksjätten Pepsi har valt Patchwork som ny huvudbyrå. Avtalet innebär att man ska hantera företagets samtliga digitala kanaler och sjösätta en rad kampanjer. Initialt sträcker sig avtalet över ett år.


Ämnen i artikeln:

PatchworkEmma BlomPepsi

– Vi valde Patchwork då vi upplever att de ligger i framkant vad gäller  synen på digital marknadsföring. Man har en struktur och modell som  sticker ut, säger Sara Santoni, Senior Brand Manager på Pepsi i en  kommentar.

Det nya avtalet innebär att Pepsi genomför en storsatsning på sociala medier i Norden.

Pepsis avtal med Patchwork sträcker sig initialt över ett år.

–  Att bli lead agency för ett av världens största varumärken är en  milstolpe för oss och ett kvitto på att vår modell fungerar, säger Emma  Blom, vd på Patchwork i en kommentar.

Patchwork är en digital byrå  med fokus på just sociala medier – byrån grundades år 2008.

Patchwork  har verksamhet i Köpenhamn, Oslo och Stockholm.

Byrån har sedan tidigare kunder som Carlsberg, L´Oréal, Bosch och Pernod-Ricard.

Society 46 hade tidigare Pepsi, men har nyligen gått i konkurs.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

PatchworkEmma BlomPepsi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.