Media
Patchwork ny huvudbyrå för Pepsi
Publicerad: 31 oktober 2013, 11:40
Emma Blom, vd Patchwork.
Foto: Pressbild.
Läskedrycksjätten Pepsi har valt Patchwork som ny huvudbyrå. Avtalet innebär att man ska hantera företagets samtliga digitala kanaler och sjösätta en rad kampanjer. Initialt sträcker sig avtalet över ett år.
KB
Karl-Johan Byttner
– Vi valde Patchwork då vi upplever att de ligger i framkant vad gäller synen på digital marknadsföring. Man har en struktur och modell som sticker ut, säger Sara Santoni, Senior Brand Manager på Pepsi i en kommentar.
Det nya avtalet innebär att Pepsi genomför en storsatsning på sociala medier i Norden.
Pepsis avtal med Patchwork sträcker sig initialt över ett år.
– Att bli lead agency för ett av världens största varumärken är en milstolpe för oss och ett kvitto på att vår modell fungerar, säger Emma Blom, vd på Patchwork i en kommentar.
Patchwork är en digital byrå med fokus på just sociala medier – byrån grundades år 2008.
Patchwork har verksamhet i Köpenhamn, Oslo och Stockholm.
Byrån har sedan tidigare kunder som Carlsberg, L´Oréal, Bosch och Pernod-Ricard.
Society 46 hade tidigare Pepsi, men har nyligen gått i konkurs.