Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Pearls Awards: Spoon har flest vinstchanser i världen

Publicerad: 12 Oktober 2016, 11:20

Under tisdagskvällen offentliggjordes de nominerade i Pearl Awards som avgörs i New York 16 november. Spoon har sammanlagt 13 nomineringar i USA:s äldsta content marketing-tävling. Överlägset störst vinstchanser bland alla världens byråer.


Ämnen i artikeln:

TävlingSpoonContent Marketng

Pearl Awards har delats ut sen 2004 och är en av världens äldsta och internationella content marketing-tävlingar. I år kom det in bidrag från 84 företag runt om i världen.

– Helt fantastiskt. Jag är otroligt stolt över alla våra medarbetares kreativa arbete i kombination med våra kunders förtroende som ligger bakom denna succé, säger Anders Ribba, vd på Spoon i ett uttalande.

Nyligen fick Spoon också 9 nomineringar i CMA Awards som avgörs i London i november. Spoons Chief Creative Director, Melker Forssén:

– Vi jobbar åt medvetna och kunniga uppdragsgivare vilket förstås ställer höga krav på oss som byrå. Vi och kunderna har också ett gemensamt förhållningssätt till content marketing vilket betyder att vi ser samma möjligheter kring vad vi faktiskt kan åstadkomma tillsammans. Nyckeln för framgång är relevant och engagerande innehåll kombinerat med begåvad spridningsmekanik. Och så hårt och envist arbete. 13 nomineringar i Pearl Awards är ännu ett kvitto på att det funkar.

Spoons nomineringar i Pearl Awards:

Kategori: Best Print Magazine (Design) B2C
Volvo Magazine
Uppdragsgivare: Volvo Cars Sweden
Byrå: Spoon

Kategori: Best Special Issue/One Off Campaign
Nattvasan
Uppdragsgivare: Vasaloppet
Byrå: Spoon

Kategori: Best Social Media
Volvo Trucks vs 750 Tonnes
Uppdragsgivare: Volvo Trucks
Byrå: Spoon

Kategori: Best video
Volvo Trucks vs 750 Tonnes
Uppdragsgivare: Volvo Trucks
Byrå: Spoon

Nattvasan
Uppdragsgivare: Vasaloppet
Byrå: Spoon

Impeller Non-Clog Film
Uppdragsgivare: Xylem
Byrå: Spoon

Kategori: Most Innovative Content Solution
How a car ad became a viral brand campaign
Uppdragsgivare: Orio AB
Byrå: Spoon

Kategori: Automotive
Volvo Trucks vs 750 Tonnes
Uppdragsgivare: Volvo Trucks
Byrå: Spoon

How a car ad became a viral brand campaign
Uppdragsgivare: Orio AB
Byrå: Spoon

Kategori: Corporate Social Responsibility
Poverty reduction through sustainable business: Swedfund’s integrated report 2015
Uppdragsgivare: Swedfund
Byrå: Spoon

Kategori: Industrial, Manufacturing and Construction
Looking Ahead 4: Tomorrow’s materials
Uppdragsgivare: Sandvik Coromant
Byrå: Spoon

Kategori: Retail
KIWI
Uppdragsgivare: KIWI
Byrå: Spoon

Kategori: Travel and Leisure
Nattvasan
Uppdragsgivare: Vasaloppet
Byrå: Spoon

Övriga nominerade

Byrå: Make Your Mark
Kund Försvarsmakten
FORUM

Byrå: Polismyndigheten  
Kund: Polismyndigheten
Svensk Polis

Byrå: OTW
Kund: Scandinavian Airlines (SAS)
Scandinavian Traveler

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.