Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

People firar fem år med makeover

Publicerad: 17 september 2008, 07:51

Mode- och livsstilsmagasinet People gjorde om sin form för bara ett år sedan. Nu gör man det igen i samband med att man fyller fem år. Rösta på vilken form du tycker är snyggast!


Det nya omslaget och ett uppslag av tidningen.

– People är i ständig förändring, det är ett måste i vår genre. Men lagom till vårt femårsjubileum kände vi att det var läge att ta några större steg och göra en helhetsöversyn av tidningen. Vi är väldigt nöjda med resultatet, säger Sebastian Westin .

Men det var bara ett år sedan ni bytte form, varför byta igen så snart?
– Mest är det en rejäl putsning av den gamla formen. Lite tuffare, lite vassare bild- och formspråk. Fast det är loggan som är det stora ansiktslyftet. Vi har kört på samma logga i tre fyra år och kände att det var dags att byta till en mer mänsklig, rolig och personlig logotyp.

Redaktionellt är tidningen numera disponerad i två huvudsakliga delar. I framvagnen kommer man att ha fokus på de mest intressanta kreatörerna inom popkulturen. I bakvagnen kommer man i framtiden att ha en sex sidor större shoppingguide än förut.

– Att lyfta fram intressanta "up comers" på ett personligt sätt är Peoples kärna och något vi kommer att förvalta på ett bättre sätt i framtiden, säger Sebastian Westin .

Den nya formen och loggan har arbetats fram tillsammans med formbyrån Lunarpark/Stergos.

– Vi har försökt hitta fram till en lekfullare och mer personlig logotyp som ska fungera lika bra som sidhuvud som fristående. Logotypens handskrivna manér har även fortsatt inuti tidningen i bland annat rubriker, säger Robert Ahlborg, ad på formbyrån.

Större bild

Den nya och gamla formen.

Läs mer: Peoples nya utseende

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.