Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

People och Tyska turistbyrån gör gratisguide

Publicerad: 24 april 2008, 13:36

Livstilsmagasinet People och Tyska turistbyrån lanserar ”Tyskland by People”, en gratisguide till de tyska städerna Berlin, Köln, Hamburg och München.


Guidens omslag.

Guiden är en stor satsning från Tyska turistbyrån och syftar till att få svenskarna att upptäcka några av Europas hetaste metropoler just nu.

– Vi satsar på en yngre målgrupp, resenärer upp till 35 år utan barn. De givna resmålen för en sådan målgrupp är storstäderna med sitt unika utbud av shopping, nattliv, barer och trendiga restauranger, säger Iris Müller, direktör på Tyska turistbyrån.

”Tyskland by People” är på svenska och förutom info om bra barer och klubbar och heta shoppingtips innehåller guiden även en del kartor och stadsdelsbeskrivningar samt korta intervjuer med lokala förmågor. 

– Som tidning har vi ju fungerat som en urban livsstilsguide i snart fem år och det är väldigt kul att få omsätta all denna kunskap i nya format och på nya platser, säger Sebastian Westin, chefredaktör på People.

Guiden kommer dels att distribueras via Peoples distributionsnät samt Tyska turistbyråns mediekanaler. I maj ska den dessutom delas ut av gratistidningen Metros handutdelare i Stockholm, Göteborg och Malmö. Den distribueras även via svenska researrangörer, Goethe-Institutet i hela Sverige samt på utvalda färjelinjer och flygplatser.

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.