Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Perfect Day Media går in i mode-startup

Publicerad: 10 Maj 2016, 07:44

Perfect Day Medias grundare Amanda Schulman och Hannah Widell.

Foto: Pressbild

Systrarnas Amanda Schulman och Hannah Widell går in i bolaget Used-A-Porter. Nu byter de namn och lanserar två nya segment.


Ämnen i artikeln:

ModeE-handelAmanda SchulmanHannah WidellPerfect Day MediaPerfect Day

Used-A-Porter är en marknadsplats på nätet för försäljning av begagnade märkesvaror, primärt kläder och accessoarer. Nu går mediebolaget Perfect Day, med Hannah Widell och Amanda Schulman i spetsen, in som delägare. I affären köper de en tredjedel av bolaget för en okänd summa.

I samma veva byter tjänsten namn till att kort och gott heta "Used By". Dessutom lanseras två nya segment: "Home" och "Baby & Child" med syftet att växla upp potentialen.
– Då det råder konsumtionshets i mode och inredning idag känns det viktigt att vara med och vidareutveckla den digitala andrahandsmarknaden för dessa produkter. Affärsmodellen ligger i tiden och Used By är bäst i kategorin, säger Amanda Schulman på Perfect Day Media i en kommentar.

Rent praktiskt är Used By en app där vem som helst kan skapa en profil och börja sälja grejer.
– Slit och släng känns gammaldags i dag. Fler köper färre nya plagg och produkter men väljer istället högre kvalitet och säljer dem vidare när de vill förnya sitt hem eller garderob. Många kända personer väljer att sälja hos oss, saker de inte längre önskar ha kvar för att sedan donera förtjänsten till välgörenhet via Used By, kommenterar vd:n Elin Ryer.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev