Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Podd: Så har videkonferensbolaget ställt om under coronakrisen

Publicerad: 6 Juli 2020, 08:27

Podden Jakob&Jakob gästas av Stefan Eriksson, CMO på Konftel, som är en svenskbaserad, globalt ledande tillverkare av produkter för effektiva distansmöten, som konferenstelefoner och videkonferensutrustning.


Konftel är en intressant spelare i pandemin då efterfrågan förstås har ökat rejält på deras produkter medan alla de mässor de brukar åka på har ställts in. Konftel säljer endast via distributörer och återförsäljare, de har därmed traditionellt varit ett utpräglat B2B-bolag med mycket fysiska sälj- och infomöten. När allt ställdes in styrdes mycket om mot webinar samtidigt som relevansen för deras produkter och innehåll ökade rejält.

Hör hur Konftel har ställt om och tänkt nytt för att möta den nya verkligheten. Stefan Eriksson delar även med sig av sina tankar om hur distansmötena kommer att utvecklas framåt. Avsnittet spelades in i april.

Här kan du lyssna på avsnittet. 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.