Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Podd: Så skapar man effektiv kommunikation med nyhetsbrev

Publicerad: 21 November 2018, 07:56

Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring.

Nytt avsnitt av nya podden "Digital marknadsföring i spenaten" med värdarna Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring.


Denna vecka fördjupar sig podden i nyhetsbrevet som en effektiv kanal för relationsbyggande och konvertering.

– De flesta som arbetar med nyhetsbrev strategiskt och långsiktigt säger att det här är den effektivaste kanalen, och den som konverterar bäst, jämfört med andra kanaler, säger Jakob Rydberg. Men det finns många utmaningar med att arbeta med nyhetsbrev också.

Mängder av matnyttig information runt vad du ska tänka på när du ska utveckla eller dra igång företagets nyhetsbrev. De pratar även om fenomenet Gary Vaynerchuk och hur vi alla kan lära av hans förmåga att hitta nya trender, men också hur den populära ungdomsappen TikTok/musical.ly blev den mest nedladdade appen i världen under oktober och vad det kan betyda för framtidens marknadsföring.

– Jag tror vi ska hålla ögonen på TikTok eftersom den lär våra barn att det är väldigt enkelt att skapa rörligt om jag vill berätta någonting, påpekar Jakob Mjöbring. Vad kommer det att innebära när dessa ungdomar blir framtidens marknadsförare? Snabbt, kreaktivt och rörligt är ju helt naturligt för dem jämfört med när vi växte upp. Det kommer förstås att påverka hur rörligt blir ännu viktigare och hur framtidens kommunikatörer kommer att arbeta.

Avslutningsvis slår de ett slag för Google PageSpeed Insights som inte bara mäter din sajt den ger dig också bra tips och tricks. In och lyssna på ett matnyttigt innehåll för alla som arbetar på, och med, små och medelstora företag utanför storstäderna.

Här kan du lyssna på "Digital markandsföring i spenaten"

Spotify

Acast

iTunes 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.