Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Populär Kommunikation blir magasinet Kommunicera

Publicerad: 31 juli 2013, 12:17

Verksamheten skiljer på företaget och tidskriften genom att ändra namnet på sitt magasin och öka utgivningstakten.


Populär Kommunikation är ett familjeägt kunskaps- och informationsföretag som grundades 1966. Företaget har erfarenhet av att utveckla korta pulishingutgivningar och gav ut tidningen Populär Kommunikation som nu byter namn blir  magasinet Kommunicera.
–Tidigare hade tidningen samma namn som företaget, vilket ledde till en del missförstånd. Dessutom beskriver namnet magasinet Kommunicera bättre vad publikationen handlar om, vilket vi också tror kan attrahera en bredare målgrupp, säger magasinets redaktör Björn Karlsson om magasinets nanmbyte.

Utöver namnbytet  ökar tidningen även utgivningstakten från ett nummer per kvartal till ett nummer varannan månad. Tidningen hoppas på det sättet skapa bättre kontinuitet och blanda det tidlösa med det aktuella.

Alexandra Barganowski

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.