Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Posts programserie ska sätta danskt varumärke på kartan

Publicerad: 5 Oktober 2020, 11:29

När kommunikationsbyrån Post skulle etablera danska tjänsten Pleo i ett Sverige där reklamtröttheten ökar för varje år blev lösningen en populärkulturell contentserie med Messiah Hallberg.


Ämnen i artikeln:

PostContent

Danska Pleo, är en tjänst som ska minska mängden administration för svenska företagare och privatpersoner. Post har utvecklat contentserien ”Jobba på jobbet” som tar upp alla irritrerande fenomen som kontorslivet kan inrymma såsom eftergifter, internpolitik och märkliga.

– Vi visste att det skulle bli svårt att göra något bra av det tråkigaste vi själva vet: administration. Som tur är fick vi jobba för en rolig uppdragsgivare, Pleo, som är modiga nog att satsa på ett helt och hållet populärkulturellt drivet format, utvecklat i tillsammans med Messiah Hallberg, säger Viktor Bolin, creative director på Post i en kommentar.

Första säsongen av Jobba på jobbet innefattar åtta avsnitt där programledaren Messiah Hallberg träffar företagsledare, branschexperter och entreprenörer för att lära sig om hur allt egentligen fungerar, eller inte fungerar, på svenska arbetsplatser. Webb-tv serien har premiär den 6 oktober och presenteras i samarbete med Pleo.

– Det finns mycket i det moderna arbetslivet som är absurt. Som att man ska säga ”utmaning” och inte ”problem”, hur moderna jobbtitlar kan betyda nästan vad som helst och att anställda varje månad ska lägga en halvdag på att redovisa utgifter. Vi tror att humor är det bästa sättet att belysa sånt som kan förändras och att LinkedIn och andra digitala kanaler är rätt platser att skoja om det, säger Sebastian Klintberg, Sverigechef för Pleo i en kommentar.

Med Jobba på jobbet vill Pleo belysa vikten av att ge medarbetare möjlighet att fokusera på sina faktiska jobb och inte fastna i administrativa uppgifter. Pleo erbjuder företag och deras medarbetare betalkort som gör det enkelt att sköta utgifter utan att onödigt administrativt krångel.

Se hela första teaser här:

 

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp

Post:

Viktoria Löwkrantz - Projektledare

Leon Burling - Strateg

Viktor Bolin - Creative Director

Henrik Haegermark - Kundansvarig

Amanda Fogelin - PR

Pleo:

Luke Richardson - Director of Brand and Communication

Johanna Vikell - Marketing Associate

Sebastian Klingberg - Sverigechef

Produktionsbolag:

LDL Media

Daniel Lundin - Producent

Alexander Schnelzer - Projektledare

Joel Hillbom - Foto och postproduktion

Thomas Andersson - Ljud

Emil Geidemark - Foto

Dennis Ulander - Foto

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PostContent

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.