Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

PR-guru satsar på digital magasinstjänst

Publicerad: 20 juli 2015, 09:33

Paul Ronge går in som delägare i den nystartade Readly-utmanaren Magazinos

Foto: Håkan Flank

Paul Ronge backar Readly-utmanare. Blir delägare i Magazinos


Magazinos är en digital prenumerationstjänst för tidningar och är därmed en utmanare till Readly. För en fast månadsavgift får användaren tillgång till en rad titlar.

– Vi kostar en tredjedel av vad Readly kostar, det är stor skillnad. I år ska vi bli störst på digitala magasin och dagstidningar i Sverige, säger Johannes Strömsholm, projektledare för Magazinos, till Di Digital.

Med på tåget är pr-konsulten Paul Ronge.

– Jag är en blygsam delägare. Det är för att jag tycker att idén är så pass intressant. I den mån det kommer att behövas kommer jag att ge råd kring hur man agerar med marknadsföring och pr, säger Paul Ronge till Di Digital.

Han tror att Magazinos har chans att utmana Readly, trots att man för närvarande har färre titlar än konkurrenten.

– Det är mer balanserat ekonomiskt. Jag ser framför mig en modell där man kan få till exempel Aftonbladet, Expressen, sin lokaltidning och New York Times till ett överkomligt pris. Det här skulle kunna vara en del i lösningen på mediehusens problem, säger Paul Ronge.

Mika Wallgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.