Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

PR-jätte byter koncernchef

Publicerad: 27 Juni 2012, 09:50

Ketchum utser Rob Flaherty som ny koncernchef. Han efterträder Raymond Kotcher, som i stället blir ordförande för den globala byrån.


Ämnen i artikeln:

Geelmuyden.Kiese

Geelmuyden.Kieses partner Ketchum byter koncernchef till Rob Flaherty.

Den nuvarande koncernchefen Raymond Kotcher berättar för att Adage att byrån har förberett förändringen under två års tid.

–  Jag anser att det är en ledares ansvar att försäkra sig om att en  organisation är kraftfull och vital. Det är därför vi genomför den här  förändringen vid denna tidpunkt, säger Raymond Kotcher till Adage.

Raymond Kotcher började på Ketchum 1983 och utsågs till vd 1992 och koncernchef år 2000.

Pr-byråns varumärke har vuxit kraftigt under Raymond Kotchers ledning genom förvärv i Kina, Indien, Ryssland och gemensamägda bolag i Mellanöstern.

Byrån har även gett sitt avtryck i Europa genom en sammanslagning med Pleon år 2009.

Rob Flaherty började hos Ketchum 1989 och utsågs till vd 2008.

Han  har bland annat lett Ketchums kontor i New York och varit involverad i  den globala verksamheten. Han har också arbetat nära kunder som IBM, Fedex,  Philips och Pfizer.

Rob Flaherty ska också fortsätta att rapportera till Raymond Kotcher.

Ketchum är ett dotterbolag till Omnicom-gruppen:
–  Rob tror starkt på kraften i kommunikation och dess förmåga att leda  till förändring. Jag vet att han som koncernchef kommer att föra med sig  denna passion till firman, dess anställda, kunderna och branschen,  säger Dale Adams, chef för Omnicoms Diversified Agency Services-grupp  till Adage.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Geelmuyden.Kiese

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.