Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Prisregn över National Geographic

Publicerad: 5 maj 2008, 07:23

National Geographic fick flest priser när de bästa amerikanska magasinen prisades vid National Magazine Awards. Condé Nast var förlaget som tog hem flesta priser. Som vanligt utsågs New Yorker till bästa magasin i sin kategori.


I fredags i New York hölls galan där de bästa magasinen hyllades och prisades.

Kvällen stora vinnare var National Geographic som plockade hem flest Ellies, som priset kallas.

Tidningen fick pris för bästa magasin med upplaga över 2 miljoner, bästa foto och bästa rapportering.

– Jag är chockad, hävdade chefredaktören Chris Johns när han tog emot priserna.

I förlagsperspektiv var Condé Nast den stora vinnaren. Som vanligt vann New Yorker i kategorin för tidningar med upplaga på mellan 1 och 2 miljoner. Chefredaktören David Remnick fick at emot tidningens 47e Ellie.

GQ fick pris för magasin med upplaga mellan 500000 och 1 miljon, Vanity Fair fick pris för fotoreportage och profilerat reportage, Wired fick för bäst design, gourmet för bästa foto och Portofolio för bästa magasinssektion.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.