Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Psycho först ut i skräcksatsning

Publicerad: 27 november 2008, 10:47

Här är samlingen som ska sätta skräck i konkurrenten. Tolv Hitchcock-filmer – 69 kronor styck. – Min favorit är Fåglarna, tveklöst, säger Aftonbladets informationschef Niklas Bodell.


Aftonbladets annons för Hitchcock-samlingen.

Tilläggsprodukterna går bra för kvällstidningarna och i dag har Aftonbladet premiär för sin nya samling – tolv Hitchcock-filmer, tolv veckor på raken.

Först ut är nagelbitaren Psycho. Filmerna kostar 69 kronor styck.

– Generellt sett har våra tilläggsprodukter sålt väldigt bra. Tilläggsprodukterna har blivit en den av vårt veckoerbjudande som våra läsare känner igen, säger Aftonbladets informationschef Niklas Bodell.

Är det här ett sätt att sätta skräck i konkurrenten?

– Ha, ha... Ja, de får gärna känna en och annan kall kår någonstans.  Konkurrensen på det här området verkar utveckla sig till en riktig rysare. Och  det gillar vi.

Aftonbladet har tidigare sålt bland annat ljudböcker, pocketböcker, filmer och serier (exempelvis Bourne-filmerna, Spiderman, John Travolta, Al Pacino och samtliga avsnitt i den danska serien Mordkommissionen).

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.