Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 16 december 2014, 13:06
Maruice Lévy med gripklon.
Foto: Skärmdump från Youtube.
Kommunikationsgruppen Publicis har som tradition att släppa en nyårshälsning via en video. I år blir det i form av ett spel – de låter tittare ta kontroll över filmen med sin telefon eller platta. Bakom spelet står DigitasLBi.
En gripklo som svingas omkring i vd:n Maurice Lévys kontor. Det är uppdraget för de som tittare som spelar i Publicis julhälsning.
Gåvorna slås in och hamnar som en bild i mobiltelefonen. De symboliserar sedan donationer till organisationen Make-A-Wish som hjälper barn som drabbats av livshotande sjukdomar i 50 länder, enligt DigitasLBi.
Spelet spelas alltså genom att tittaren synkar sin mobiltelefon eller surfplatta genom att skanna in URL:en eller genom att använda sig av en QR-kod.
Publicis tidigare nyårshälsningar har belönats bland annat i Cannes.
Se spelet här.