Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Publicis gör Youtube till spel

Publicerad: 16 december 2014, 13:06

Maruice Lévy med gripklon.

Foto: Skärmdump från Youtube.

Kommunikationsgruppen Publicis har som tradition att släppa en nyårshälsning via en video. I år blir det i form av ett spel – de låter tittare ta kontroll över filmen med sin telefon eller platta. Bakom spelet står DigitasLBi.


Ämnen i artikeln:

Digitas LbiPublicis

En gripklo som svingas omkring i vd:n Maurice Lévys kontor. Det är uppdraget för de som tittare som spelar i Publicis julhälsning.

Gåvorna slås in och hamnar som en bild i mobiltelefonen. De symboliserar sedan donationer till organisationen Make-A-Wish som hjälper barn som drabbats av livshotande sjukdomar i 50 länder, enligt DigitasLBi.

Spelet spelas alltså genom att tittaren synkar sin mobiltelefon eller surfplatta genom att skanna in URL:en eller genom att använda sig av en QR-kod.

Publicis tidigare nyårshälsningar har belönats bland annat i Cannes.

Se spelet här.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Digitas LbiPublicis

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.