Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Publikrekord för Webbdagarna

Publicerad: 24 september 2014, 13:18

IDG:s största event Webbdagarna pågår mellan den 24-25 september i Göteborg. Årets tema är vikten av att vara relevant för sin målgrupp. Webbdagarna har nu slagit publikrekord i Göteborg med 630 anmälda.


Ämnen i artikeln:

IDGInternetworld

Webbdagarna drog igång i Stockholm år 2005 och därefter i Göteborg år 2007.

Nu står det klart att 630 personer är anmälda till Webbdagarna i Göteborg, som sker den 24-25 september.

- Det är nytt deltagarrekord för oss i Göteborg och nästa år firar vi tioårsjubileum, säger John Sundström, marknadschef för Webbdagarna.

Han  berättar att Internetworlds avgående chefredaktör tillika  moderatorn  Magnus Höij inledde med att prata om huvudtemat – vikten av att vara   relevant för sin målgrupp för att  bygga sitt varumärke.

Journalistikprofessorn Jeff Jarvis är keynotespeaker och talade därefter om framtidens internet, hur kan man skydda sig och the right to be  forgotten.
- Det handlade mycket om integritetsfrågor under hans tal. Jag tycker att han fångade publiken väl, säger John Sundström.

Eventet besöks inte bara av webbyråer och digitala byråer, utan att även lokala  traditionella reklambyråerna är där, enligt John Sundström.

IDG kör även Webbdagarna i Luleå, Malmö och Växjö.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

IDGInternetworld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.