Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Pumas marknadschef dundrar mot TV4

Publicerad: 11 maj 2012, 12:13

Rutger Hagstad.

Pumas nordiska marknadschef Rutger Hagstad gick till rasande anrepp mot TV4-gruppen på Facebook i onsdags kväll. – Okej TV4-Gruppen...Det är nu bevisat! Ni är fullständigt vidriga och äckliga kapitalistsvin! utbrast han med anledning av att Europa League-finalen flyttades från TV4 Sport till nya betalkanalen TV4 Sport Xtra utan information. Han ångrar nu ordvalet, men står fast vid kritiken i sak.


Ämnen i artikeln:

PumaTV4

TV4 fick svidande kritik i sociala medier i onsdags kväll när tittare ansåg sig blåsta på Europa League-finalen Athletic Bilbao-Atletico Madrid.

Rutger Hagstad, nordisk marknadschef på Puma, var en av alla upprörda tittare.

– Fattar grejen med att lansera en ny kanal vid en stor match/turnering men satan vad dålig kommunikation och information! utbrast han och hotade även med att ställa in annonsering i TV4.

–      Det är en sak att TV4 flyttar matchen till den kanalen, men det jag blir upprörd över att de inte har gått ut med någon information om det. Puma sponsrar Falcao som gjorde två mål och nu blev tittarsiffran mycket lägre  och jag och alla som samlats för att se en kanonmatch blev totalt blåsta av TV4, säger Rutger Hagstad till Resume.se.

Han ångrar ordvalet på Facebook något men står i övrigt för sin kritik i sak.

– Det där skrev jag privat. Puma och TV4 kommer säkert att ha ett bra samarbete även framöver.

TV4:s fotbollschef Emir Osmanbegovic hamnade i skottgluggen på Twitter och hade det riktigt svettigt.

– Vi har en ny kanal som vi måste bygga med bra innehåll. Hela Europa League kommer att sändas där i höst, svarade han bland annat.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

PumaTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News