Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Qviberg går in i Ash Pournouris digitala talangjakt

Publicerad: 7 Mars 2017, 15:41

Ash Pournouri.

Foto: Gustav Gräll

Investmentbolaget Custos blur delägare i den digitala talangjakten Self Made. Metro blir medieparter till konceptet.


Ämnen i artikeln:

MetroMats Qviberg

I går kom nyheten att Aviciis förre manager och startup-mogulen Ash Pournouri startar Self Made – "ett nytt digitalt universum för framtidens talanger och deras fans". I klartext en talangjakt där intresseanmälningar nu samlas in från de skandinaviska länderna. Senare är planen att konceptet ska rullas ut globalt.

Nu står det klart att Mats Qvibergs investmentbolag Custos, som nyligen köpt Metro och investerat i Realtid, går in som delägare och partner i projektet.
– Hela Self Made-konceptet ligger helt i linje med hur vi ska utveckla vår mediekoncern. Vi kommer att ligga i framkant i den digitala utvecklingen och vi tror starkt på att gå mot ett livsstilskoncept, säger Metros ordförande och Custos vd Christen Ager-Hanssen i en kommentar.

Tävlingen kan följas via den egna plattformen Self Made men också via andra digitala plattformar som Instagram, Facebook, Snapchat och Musically. Utöver detta kommer Self Made sändas via Kanal 5 samt på Dplay Sverige, Norge och Danmark. Utöver detta blir alltså Metro officiell mediepartner i projektet.
- Vi vill ju rikta så många spotlights som möjligt på plattformen goselfmade.com. Att ha med en mediepartner som visar stort engagemang är helt rätt med tanke på att vi vill att användarna ska få så mycket uppmärksamhet det bara går, kommenterar Ash Pournouri.

Custos bedömer att Self Mades plattformpå sikt kan skalas upp och användas till mer än till bara en musiktävling.
– Det är många som inte förstår vad vi gör, eller vad vi kan åstadkomma. Vi har samlat på oss väldigt mycket inflytande i det globala medielandskapet, dels genom nätverk men även genom förståelse för hur medieklimatet ser ut med lokal förankring. Det är inte så många från de nordiska länderna som har den erfarenheten och den kompetensen, fortsätter Ash Pournouri.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

MetroMats Qviberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.