Media
Radion seglar upp – därför flyttas investeringarna hit
Publicerad: 28 november 2017, 10:15
McDonald's, Svenska Spel och Flygresor.se får effekt i radion.
Foto: Montage: Andreas Elgstrand
Tv är för dyrt och underlevererar – och törsten efter räckvidd ökar när digitalt sviker. Aldrig tidigare har radion omsatt så mycket pengar som nu. Hur tänker annonsörerna och hur jobbar radiobolagen? Det här är en text av Resumé Insikt Media & Innovation som bland annat innehåller: - Mätning: Så har radioinvesteringarna sett ut de senaste åtta åren och här är storannonsörerna - Dyrt och underleverans från tv – därför väljer annonsörerna det andra räckviddsmediet radio - Bauer Media och MTG Radio om deras arbete - Case: McDonald’s, Svenska Spel och Flygresor.se om radioinvesteringarna - Hoten mot radion För att läsa vidare behöver du göra något av följande: Prova Resumé Insikt i 30 dagar Är du redan prenumerant? Logga in här!
Ämnen i artikeln:
Svenska SpelAnnonsaffärTVRadioBauer MediaMedieinvesteringarMcDonald'sResumé InsiktResumé Insikt Media & InnovationIRMFlygresor.seMTG RadioAnalys