Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Radion seglar upp – därför flyttas investeringarna hit

Publicerad: 28 November 2017, 10:15

McDonald's, Svenska Spel och Flygresor.se får effekt i radion.

Foto: Montage: Andreas Elgstrand

Tv är för dyrt och underlevererar – och törsten efter räckvidd ökar när digitalt sviker. Aldrig tidigare har radion omsatt så mycket pengar som nu. Hur tänker annonsörerna och hur jobbar radiobolagen? Det här är en text av Resumé Insikt Media & Innovation som bland annat innehåller: - Mätning: Så har radioinvesteringarna sett ut de senaste åtta åren och här är storannonsörerna - Dyrt och underleverans från tv – därför väljer annonsörerna det andra räckviddsmediet radio - Bauer Media och MTG Radio om deras arbete - Case: McDonald’s, Svenska Spel och Flygresor.se om radioinvesteringarna - Hoten mot radion För att läsa vidare behöver du göra något av följande: Prova Resumé Insikt i 30 dagar Är du redan prenumerant? Logga in här!


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelAnnonsaffärTVRadioBauer MediaMedieinvesteringarMcDonald'sResumé InsiktResumé Insikt Media & InnovationIRMFlygresor.seMTG RadioAnalys

 

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.