Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Realtid tar in konsulter för att hjälpa till med tillväxten

Publicerad: 5 december 2012, 08:24

Jonas Wiwen-Nilsson.

Foto: Resumé.

Nu anlitar Realtid Media konsulterna Media Sjutjugo för operativ konsultation beträffande säljorganisation och omsättningstillväxt mot tydliga budgetmål under 2013.


Ämnen i artikeln:

Realtid

Efter att rekonstruktionen av Alternativ Media blev klar i januari utannonserade företaget en nyemmission. Det nya bolaget Realtid Media AB ville få in fem miljoner kronor i investeringar.

I prognosen från i våras hade Realtid Media en ambition att nå tolv miljoner kronor i omsättning och göra ett resultat efter finansnetto på två miljoner under nästa år. 2014 planerar Realtid Media AB att hämta in intäkter på 18 miljoner och nå tre miljoner kronor i vinst.

Nu anlitar Realtid Media Media Sjutjugo för operativ konsultation beträffande säljorganisation och omsättningstillväxt mot tydliga budgetmål under 2013.

Media Sjutjugo ska driva och utveckla uppbyggnaden av Realtid Medias säljorganisation och omsättning kopplat till tydliga budgetmål under 2013. Arbetet har redan påbörjats och utförs i nära samarbete med Realtid Medias vd och ledningsgrupp.

Uppdraget inkluderar samtliga Realtid Medias intäktsströmmar och alla aspekter av försäljningen såsom daglig styrning, kund- och prospektsegmentering, paketering och affärsutveckling.

– Som tidigare angivits är vårt huvudfokus 2013 att växa omsättningen genom att i första hand kommersialisera våra befintliga produktlinjer. Det kommer att kräva ett mycket starkt ledarskap med hög närvaro. Vi ser stora fördelar med samarbetet med Media Sjutjugo i form av tydligt ansvar, hög flexibilitet och kort startsträcka, samtidigt som vi får tillgång till hela Media Sjutjugos ackumulerade expertis, säger Realtid Medias vd Jonas Wiwen-Nilsson i en kommentar.

Ansvariga seniorkonsulter från Media Sjutjugo är Kenny Hallberg och Roland Nihlmar som kommer att leda arbetet operativt.

– Realtid Media är inne i ett viktigt expansionsskede och vi är glada att få förtroendet att tillsammans med dem utveckla verksamheten både på strategisk och operativ nivå. De har i dag en tydlig marknadsposition med starka produkter som vänder sig till en tydlig och köpstark målgrupp. Att gemensamt bygga en ännu starkare säljkultur med fokus på rutiner och processer och kompetensutveckling kommer att leda till fler affärer och förbättrad lönsamhet, säger Roland Nihlmar, seniorkonsult på Media Sjutjugo i en kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Realtid

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.