Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Rebel & Bird köps upp

Publicerad: 13 Mars 2017, 12:25

Benjamin Glaser, Rebel & Bird och Jonas Elgquist, B3IT

Foto: Pressbild

Digitalbyrån Rebel & Bird köps upp av konsultbolaget B3IT. De betalar 10,2 miljoner kronor för 51 procent av byrån, med option på att köpa resten.


Ämnen i artikeln:

Rebel & BirdDigitalbyråer

Rebel & Bird grundades år 2012. I dag har byrån 15 medarbetare och omsatte drygt 19 miljoner kronor i fjol. Rörelseresultat landade på 3 miljoner och nettokassan låg vid årsskiftet på 3,7 miljoner.

Nu förvärvar B3IT 51 procent av byrån för 10,2 miljoner kronor, vilket värderar hela företaget till 20 miljoner. B3IT har en framtida option att förvärva återstoden till en köpeskilling baserad på Rebel & Birds utveckling över de närmaste tre åren.

I samma veva drar de igång specialistbolaget, B3IT Digital Xperience AB, med fokus på att stötta kundernas affärs- och verksamhetsutveckling genom att utveckla användaranpassade tjänster som sätter kunden användaren i fokus. Rebel & Bird kommer att integreras från och med 3 april.
– Alltfler av B3ITs kunder digitaliserar nu sin verksamhet. Med vårt nya specialistbolag och den kompetens som tillförs via Rebel & Bird kan vi stärka vårt erbjudande och erbjuda kompletta lösningar hela vägen från strategi till design med ett helhetstänk inom User Experience, säger Sven Uthorn, vd och koncernchef för B3IT, i ett pressmeddelande.

På Rebel & Bird gläds man över uppköpet.
– Nu blir Rebel & Bird en del av B3IT-familjen samtidigt som vi behåller vår självständighet och får mera muskler att fortsätta växa. Vi ser många intressanta möjligheter till samarbete både med B3ITs kunder och med de andra specialistbolagen i B3IT-koncernen, kommenterar Benjamin Glaser, vd på byrån.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Rebel & BirdDigitalbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.