Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Redan uppköpta

Publicerad: 2 januari 2012, 12:23

Daniel Nüüd och Peo Persson.

Det tog bara två månader. Nystartade Hybris Empire säljs till Mobile Loyalty Group, som tidigare köpt Scandvision och Scandinavian Advertising.


Bolagets vd, Peo Persson, vill varken bekräfta eller dementera uppgifterna.

Men Mobil Loyalty Groups marknadschef Jonas Thuresson bekräftar att man har köpt bolaget.

I övrigt hänvisar han till Mobile Loyalty Groups vd – Nicklas Gerhardsson.

Hybris Empire startade i november förra året efter att Hela Skånes digitala utvecklingschef Peo Persson samt dess affärsutvecklare/marknadschef Daniel Nüud valt att lämna företaget.

Hybris Empire har redan haft en rad reklam- och konsultuppdrag alltifrån coachning kring digitala medier för Sydsvenskan och produktionsjobb för Veolia Transport till digitala kommunikationslösningar för Svenska Förskolan.

Det låter verkligen som snabbt marscherat om ni säljs på bara två månader?
– Det kan jag som sagt inte kommentera, säger Peo Persson.

Det låter inte som att ni har haft några 40-timmarsveckor precis?
– Nej, snarare 80-timmarsveckor. Vårt motto är crea diem – skapa dagen, säger Peo Persson.

Ni har inte det mest blygsamma namnet?
– Man behöver ett fräckt namn, som gör en förvånad och som man får ett leende på läpparna av, säger Peo Persson.

Resume.se har sökt Nicklas Gerhardsson.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.